ایستگاه پزشکی

نگاهی بر دنیای سلامت، زیبایی و پزشکی - دانستنی هایی که به حفظ سلامت جسم و روح کمک می کند

ایستگاه پزشکی

نگاهی بر دنیای سلامت، زیبایی و پزشکی - دانستنی هایی که به حفظ سلامت جسم و روح کمک می کند

4 روش جراحی شقاق و مراقبت بعد عمل فیشر

4 روش جراحی شقاق و مراقبت بعد عمل فیشر

بیماری شقاق یا همان فیشر، یک بیماری بسیار دردناک ناحیه مقعد است و درمان این بیماری بسته به شدت زخم و علت پدید آورنده آن متفاوت است. اگر زخم شقاق در مراحل ابتدایی و در حالت حاد باشد، ممکن است با دارو یا درمان‌های خانگی بهبودی حاصل شود، اما اگر به حالت مزمن در آمده تنها راهکار قطعی درمان آن، عمل جراحی شقاق است که البته می‌توان از طریق جراحی سرپایی با لیزر، مشکلات مربوط به عمل سنتی را نیز از بین برد.

همچنین چندین روش دیگر برای عمل شقاق وجود دارد که بعد از بررسی وضعیت بیماری، پزشک یکی از آنها را به شما پیشنهاد می‌دهد. این روش‌ها شامل جراحی با لیزر، فیشرکتومی، اسفنکتروتومی و در برخی موارد فلپ پیشرفته می‌باشد که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم:

درباره بیماری

شقاق موجب بروز زخمی عمیق در دیواره مقعدی می‌گردد و این زخم با گذر زمان عمیق تر شده و تا عضله اسفنکتر مقعدی نیز امتداد می‌یابد. ناحیه مقعد در اثر این زخم ملتهب و متورم می شود و درد بسیار زیادی را به خصوص به هنگام دفع به بیمار تحمیل می‌کند، به گونه ای که بیمار در اغلب موارد اجازه معاینه به پزشک را نیز نمی‌دهد.

عمل شقاق با لیزر

درمان شقاق مقعدی

درمان شقاق با لیزر یک روش سرپایی و بدون بیهوشی است که تا کنون نتایج رضایت بخشی داشته و درصد بالایی از بیماران مبتلا به این نوع عارضه‌ها، لیزر را برای درمان انتخاب می‌کنند.

عمل لیزر در مقایسه با جراحی شقاق روش آسان‌تری می‌باشد که علاوه بر صرفه جویی در وقت و هزینه، بیمار درد و خونریزی را هم احساس نمی‌کند. از روش لیزر هم برای درمان شقاق مزمن و هم حاد استفاده می‌شود و احتمال بازگشت دوباره بیماری در آن بسیار کمتر است.

اسفنکتروتومی

عمل شقاق به روش اسفنکتروتومی یکی از روش های موثر در درمان شقاق است که همراه با خطرات و عوارضی برای بیمار می باشد. در این روش با ایجاد شکاف عمیقی روی عضلات اسفنکتر اطراف مقعد، باعث کاهش فشار و برطرف شدن انقباض این عضلات شده و به بهبود این بیماری کمک می کند. اسفنکتروتومی در دو نوع باز و بسته انجام می‌شود و بیمار کاهش درد قابل توجهی را بعد از این جراحی تجربه می کند.

فیشرکتومی

فیشرکتومی

پوست اطراف مقعد که در نتیجه ایجاد زخم فیشر آسیب دیده است، در این روش با ایجاد برشی حذف شده و سپس ترمیم خواهد شد. برای افزایش اثربخشی فیشرکتومی، همراه با برش عضله اسفنکتر تزریق بوتاکس هم انجام می شود.


روش‌های جراحی شقاق

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد